» Post Formats » Articles

Blog Archives: Articles

France 2014

Jelikož se nám již dal dohromady akční tým a je rozhodnuto i cíli a náplni našeho výletu, je nutné začít cizelovat jeho detaily. Proto jsem tomu dnes věnoval nějaký čas a dal dohromady body, které bych bral jako kostru výletu k diskuzi. Den 1. (Pátek 1. srpna) – Přejezd do Karlsruhe Odjez v brzkých odpoledních
read more

Den 21, Cesta domů: Záhřeb

Celou noc se proháněli po temném jevišti oblohy nad Dubrovníkem bouřky. Byly chvíle, kdy by si nebohý posluchač mohl myslet, že se jedná o pomalý průjezd těžké agrotechniky 🙂 Ráno bylo potemnělé, větrné, ale dávalo naději že by se mohlo neprostupnou oponou mraků prodrat i nějaké slunko. Ranní návštěva města byla stále ve hře. A

Den 20, Dubrovnik

Přežili jsme noc. Odrolili jsme jinovatku, od podlahy odtrhly přimrzlé části našeho vybavení a hrdě vypnuli klimatizaci – která ač ze sebe přímo zimu netlačila, rozhodně v roli topení úplně zklamala. Protože jsme tentokrát přežili jenom o chlup, tak jsem se rozhodli neotálet, nasnídat se vytvořit synonynum strašidelné zimi “Kaduku” a vyrazili vstříc hraničnímu přechodu
read more

Den 18, Butrint

Dnes ráno, po snídani v hotelu v Ioaninně, jsme vyrazili plnou parou zpět… do Albánie. V plánu jsme měli navštívit Butrint. A v záloze, pro případ hrozných silnic hodinu k dobru, která vznikla přesunem z Řecka do Albánie. Ráno bylo krásné a mrazivé, teploměr ve městě klesl na -4°, ale jak sluníčko stoupalo, tak stoupala

Den 17, Ioannina

Abychom si mohli zítra dostatečně užít albánského Butrintu, tak jsme se rozhodli trochu změnit plány a místo Olimpie, přespat až v Ioannině (ale to jsem možná už někde psal). Takže dneska to byla hrozně dlouhá cesta přes úplně celé Řecko. A to bylo všechno co se dneska dělo… auto, auto, auto a auto. Po cestě
read more

Den 15, Monemvasia

Dneska ráno jsme měli nařízený budíček na šestou ráno a naplánovaný výšlap na pevnost Nafplia. Protože je první neděle v měsíci, tak bychom měli vstup zdarma a na to jako spořiví cestovatelé slyšíme 🙂 No nic… naštěstí nás zase od těchto divokých plánů zachránila matička příroda hustým deštěm a sněžením. Tedy okolo našeho hotelu spíše

Den 13, Epidavros a Nafplio

Dnešní den začal skoro stejně jako předchozí dny v Athénách. Dovolenkový budíček, venčení a snídani. Co však bylo jasné už od rána a co vnášelo neklid do ranní pohody, že pán neodjel… kokot! Paní z recepce nenechala pro svého ranního nástupce žádný vzkaz a tak po sbalení všech věcí musel denní pán z recepce poprosit
read more

Den 11, První procházka Athénami

Dneska jsme vyrazili na procházku po Athénách. Nevyrazili jsme brzy ráno, ale spíš k polednímu. Snídali jsme pěkně zvolna a taky venčili psi. Naštěstí jsme našli pěknej klidnej plácek na venčení psů kousíček od hotelu. Ani místních plemeníků lačnících po styku s naší malou prodejnou pudlinkou tam není moc a na toho jediného stačila plašivá

Den 10, Příjezd do Athén

První ráno v novém roce bylo stejné jako předchozí rána na naší cestě. Trochu jsem si maloval, že pojedu fotit autem na vyhlídku úsvit, ale stačil mi pohled z okna abych věděl, že nejsou mraky a je opar a zima a radši si přispíme… Snídaně byla nachlup stejná jako ta předešlá, až na to, že
read more

Den 9, Meteora

Silvestr… vstávačka na snídani a hned překvapení, že zde skutečně dochází ke změně času. Nebylo to tedy o hodinu a půl jak jsem si původně myslel a jak se mi přátelé z práce vysmívali, ale dobrá hodina to byla 🙂 Kdyby mi chtěl ještě někdo říkat, že nejsou země, které mají půlený časový posun, tak